သခင္ေတြရဲ႕ႏိုင္ငံ
ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ရဲ႕ တာ၀န္ဟာ ဘာလဲလို႔ေမးရင္ ရဲေဘာ္ေလးကအစ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ားအဆံုး လြတ္လပ္ေရးကို ထိန္းသိမ္းကာကြယ္ေရးပါပဲလို႔ ေျခၾကမယ္ထင္ပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ကို အဂၤလိပ္က သိမ္းပိုက္အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့တယ္။ ၿပီးေတာ့ ဂ်ပန္၀င္အုပ္ခ်ဳပ္တယ္။ ေနာက္ အဂၤလိပ္ျပန္၀င္ၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္တယ္။ ဒီသမိုင္းျဖစ္စဥ္ေလးေလာက္ေတာ့ မူလတန္းေအာင္ၿပီးသူတိုင္း သိၾကမွာပါ။ ဒါျဖင့္ လြတ္လပ္ေရးဆိုတာ ဘာလဲလို႔ေမးသူကို ေမးဖို႔မလိုေလာက္ေအာင္ ရွင္းလွတဲ့ကိစၥ ေမးရေကာင္းလားဆိုၿပီး မ်က္ေမွာင္ခ်ံဳ႕ၾကည့္လိမ့္မယ္ ထင္ပါရဲ႕။ လြတ္လပ္ေရးဆိုတာ တိုင္းတပါးလူမ်ိဳးျခားလက္ေအာက္ျပန္မေရာက္ေရးလို႔ သူတိုင္းသိၿပီးသားကိုး။ တပ္ထဲက ရဲေဘာ္ကအစ၊ ဗိုလ္မွဴးႀကီးေတြအလယ္၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေတြအဆံုး ျမန္မာျပည္သူျပည္သားေတြ အပါအ၀င္ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြအထိ လြတ္လပ္ေရးရဲ႕ အဓိပၸါယ္နဲ႔ သမိုင္းေၾကာင္းကို ဒါ့ထက္ပိုၿပီး နက္နက္ရိွဳင္းရိႈင္း သေဘာမေပါက္ၾကတာကေတာ့ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ကံၾကမၼာဆိုးပါပဲ။
ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးသမိုင္းမွာ တို႔ဗမာအစည္းအရံုးရဲ႕ သခင္ေတြဟာ အင္မတန္အေရးပါပါတယ္။ ဒီလႈပ္ရွားမႈဟာ အဂၤလိပ္ေအာက္က လြတ္ေျမာက္ရံုေလာက္ပဲလို႔ တပ္မေတာ္ေခါင္းေဆာင္အမ်ားစုက တိမ္တိမ္ေလး ျမင္ေနပံုရပါတယ္။ ျမန္မာေတြဟာ အဲဒီေလာက္ အေတြးမတိမ္ခဲ့ပါဘူးလို႔ တပ္မေတာ္ေခါင္းေဆာင္ေတြကို က်ေနာ္ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။
သခင္ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္ကို ၾကည့္ပါ။ "သခင္ဆိုသည္မွာ လူတိုင္းလူတိုင္း၏ အခြင့္အေရးရရွိ ပိုင္ဆိုင္ရန္အတြက္ ေဆာင္ရြက္လုပ္ကိုင္သူမ်ားႏွင့္ လူတိုင္းလူတိုင္း၏ လူတန္းေစ့ေနေရးထိုင္ေရးတုိ႔ကို ႀကံစည္လုပ္ကိုင္သူမ်ားကို ဆိုလိုပါသည္။ သို႔အတြက္ လူတိုင္းလူတိုင္း လူ႕အေလ်ာက္ လူလိုေနျခင္းႏွင့္ လူလိုေနထိုင္ရာ ႀကံစည္အားထုတ္သူတိုင္း သခင္ဟုေခၚသည္။ လူတိုင္းလူတိုင္း အခြင့္အေရးတူညီသည့္ သခင္ျဖစ္ရန္လိုသည္။"
အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္ထဲမွာ အယူအဆသံုးရပ္ပါေနတာ ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။
တစ္- လူတိုင္းလူတိုင္း၏ အခြင့္အေရး ( Human Rights )
ႏွစ္- လူတန္းေစ့ေနထိုင္ေရး ( Economic Rights )
သံုး- လူတိုင္းလူတိုင္း အခြင့္အေရးတူသည့္သခင္ ( Equality ) - ဆိုတဲ့ အေတြးအယူ သံုးရပ္ပါပဲ။
၁၉၉၀ ခုႏွစ္မတိုင္မီက ဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေရးဆိုရင္ စီးပြားေရးဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္မႈ ( Economic Growth ) လို႔ပဲ နားလည္ၾကတာမ်ားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေရးကို စီးပြားေရးဖြံ႕ျဖိဳးမႈ ကိန္းဂဏန္းတခုထဲနဲ႔ တိုင္းလို႔မရဘူးဆိုတာ ေနာက္ပိုင္းမွာ လက္ခံလာၾကပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ သခင္ႀကီးေတြက ဂ်ီဒီပီတက္ရံုတင္မက၊ လူတိုင္းလူတိုင္း လူတန္းေစ့ေနေရးထိုင္ေရးကို မွန္းခဲ့ၾကတာပါ။ ဒီသခင္အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္ဟာ ဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေရးရဲ႕ အတြင္းအႏွစ္သာရပါပဲ။
ွ
ဒါေပမယ့္ 'လူတန္းေစ့ေနထိုင္ေရး' ေၾကာင့္ပဲ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးသမိုင္းဟာ ကြန္ျမဴနစ္နဲ႔ဆိုရွယ္လစ္ အယူအဆေတြဘက္ ပိုညြတ္ခဲ့ရပါတယ္။ လူတန္းေစ့ေနထိုင္ေရး ရည္မွန္းခ်က္က မမွားပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီကိုေရာက္ေအာင္သြားဖို႔ ေရြးခ်ယ္ခဲ့တဲ့ 'တပါတီအာဏာရွင္စနစ္' နည္းလမ္းကသာ လြဲမွားခဲ့တာပါ။ ဒီစနစ္ကပဲ 'လူတိုင္းလူတိုင္း၏ အခြင့္အေရးကို ရရွိပိုင္ဆိုင္ဖို႔' နဲ႕ 'လူတိုင္းလူတိုင္း အခြင့္အေရးတူညီသည့္ သခင္ျဖစ္ဖို႔' ပိတ္ပင္ဟန္႔တားခဲ့တာကိုး။
လက္ရွိ တပ္မေတာ္ေခါင္းေဆာင္အမ်ားစုဟာ လြတ္လပ္ေရးလႈပ္ရွားမႈ သမိုင္းရဲ႕ ေလးနက္တဲ့ ဒီသေဘာေတြကို နားလည္ၾကပံု မရဘူး။ ကိုယ့္မင္းကိုယ့္ခ်င္းကိုလည္း ျမန္မာလူမ်ိဳးက အစိုးရျဖစ္ရင္ လြတ္လပ္ေရးကိစၥၿပီးၿပီလို႔ လွ်ပ္လွ်ပ္ေလး ထင္ၾကပံုရပါတယ္။
"ႏိုင္ငံေရးအရ လြတ္လပ္ေရးရရံုႏွင့္ ကိုယ့္မင္းကိုယ့္ခ်င္း အျဖစ္သို႔ မေရာက္ရွိေသး။ ကိုယ့္မင္းကိုယ့္ခ်င္းတည္ေထာင္ေရးဆိုသည္မွာ ေရွးကကဲ့သို႔ တဦးတည္း တေယာက္တည္း သက္ဦးဆံပိုင္ အာဏာရွင္ဘုရင္တို႔ အုပ္စိုနည္းမ်ိဳးမဟုတ္။ အမ်ားျဖစ္ေသာ ဆင္းရဲသားမ်ားကိုယ္တိုင္ ႀကီးမွဴးအုပ္ခ်ဳပ္ေသာ ဆင္းရဲသားမင္း ဆင္းရဲသားခ်င္းတို႔သာ တို႔ဗမာမ်ား သေဘာဆႏၵအရ ကိုယ့္မင္းကိုယ့္ခ်င္း တည္ေထာင္ေရးျဖစ္သည္။"
သိပ္ရွင္းပါတယ္။ တစ္- အာဏာရွင္အုပ္စိုးနည္းမဟုတ္ဘူး။ ႏွစ္- ဆင္းရဲသားေတြရဲ႕အစိုးရ။ သံုး- အမ်ားသေဘာဆႏၵအရ အစိုးရတည္ေထာင္ေရးပါပဲ။ ႏိုင္ငံေရးသေဘာအရ ေျပာရရင္ ေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္တဲ့အစိုးရ (Elected Government) နဲ႔ ဆင္းရဲျခင္းေလ်ာ့ပါးေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေရး (Poverty Alleviation) ဆိုတဲ့ သေဘာေတြပါပဲ။
ကဲ- လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းမႈသမိုင္းက ထားခဲ့တဲ့ အယူအဆ၊ ရည္မွန္းခ်က္ေတြနဲ႔ ဒီေန႔တပ္မေတာ္လုပ္ေနတာေတြ ိဘာမ်ားဆက္စပ္ေနပါသလဲ။ စပ္ဆိုင္ဖို႔ေ၀းေရာ။ ၁၉၆၂ ကတည္းက ဦးေန၀င္းခ်မွတ္တဲ့ စနစ္ႀကီးလြဲမွားေနမွန္းမသိ၊ ဆက္လက္အေမြဆက္ခံၿပီး ႏိုင္ငံေရးလမ္းေၾကာင္း ေျပာင္းျပန္ႀကီးကို ေလွ်ာက္မိလ်က္ျဖစ္ေနပါတယ္။ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရးကို အသံျပာေအာ္ဟစ္ေနေပမယ့္ လက္ေတြ႕လုပ္ေဆာင္ေနတာေတြကေတာ့ အဂၤလိပ္ကိုလိုနီအစိုးရရဲ႕ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြနဲ႔ သြားတူေနတာ ေတြ႕ရပါတယ္။
အဂၤလိပ္ဘုရင္မင္းျမတ္ရဲ႕ ေက်းဇူးေတာ္နဲ႔ ျမင့္ျမတ္ေသာ စိတ္ႏွလံုးကို ေဖာ္က်ဴးခဲ့သလိုပဲ၊ တပ္မေတာ္ဟာ သူ႕ရဲ႕ေက်းဇူးေတာ္ကို ေဖာ္လို႔မဆံုးပါဘူး။ ဒါ့အျပင္ တပ္မေတာ္သာ အမိ၊ တပ္မေတာ္သာ အဖဆိုၿပီး လူထုရဲ႕ ေက်းဇူးရွင္ေနရာကို ေျပာင္းျပန္လုလိုက္ျပန္ပါေသးတယ္။ ဆရာစံကို ငစံ၊ သခင္ေအာင္ဆန္းကို ငါးက်ပ္နဲ႔ျဖတ္ခဲ့တဲ့ ေစာ္ကားပံုထက္ သာလြန္တဲ့ ရင့္သီးႏွိမ့္ခ်၊ ေအာက္တန္းအက်ဆံုး အသံုးအႏံႈးေတြနဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ ႏိုင္ငံေရး လႈပ္ရွားသူေတြကို ေစာ္ကားခဲ့ပါေသးတယ္။ လူတဖက္သားကို ေအာက္တန္းက်က်တိုက္ခုိက္ရာမွာ ျဗိတိသွ်ထက္ တပ္မေတာ္က ကိုးဆယ္ဆသာပါတယ္။ ၁၉၂၀ ေက်ာင္းသားသပိတ္ၿပီးေတာ့ မြန္ေတဂူအစီရင္ခံစာက အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဆင့္တိုးျမွင့္ေပးဖို႔၊ ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ ႏိုင္ငံေရးႏိုးၾကားမႈမရွိေသးပါဘူးတဲ့။ တပ္မေတာ္က ၁၉၈၈ လူထုအံုႀကြမႈႀကီး ၿပီးကတည္းက ဘာေျပာေနပါသလဲ။ ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ ဒီမိုကေရစီစနစ္ေဖာ္ေဆာင္ဖို႔ ႏိုင္ငံေရးမျပည့္၀ေသးပါဘူးတဲ့။ ဒိုင္အာခီအုပ္ခ်ဳပ္ေရးကိုၾကည့္ရင္ ဘုရင္ခံခန္႔ကိုယ္စားလွယ္ ၂၃% ရွိသလိုပဲ တပ္မေတာ္က ေရးဆြဲေနတဲ့ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံုမွာလည္း ၂၅% ယူထားျပန္တယ္ခင္ဗ်။ ္ဒိုင္အာခီဘတ္ဂ်က္နဲ႔ စစ္အုပ္စုရဲ႕ ဘတ္ဂ်က္ကို ယွဥ္ၾကည့္လိုက္ပါဦး။ အဂၤလိပ္မင္းမ်ားလာရင္ လက္အုပ္ခ်ီရသလို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ားကိုလည္း က်ေနာ္တို႔ ျပည္သူေတြခမ်ာ လက္အုပ္ခ်ီႀကိဳဆိုေနၾကရတာပဲ မဟုတ္ပါလား။
နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႕က်င္ေရးေတြ မိုးမႊန္ေအာင္ ေအာ္ဟစ္ေနေပမယ့္ တပ္မေတာ္အစိုးရဟာ အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႕က ျမန္မာျပည္သူေတြကို အုပ္ခ်ဳပ္ႏွိမ့္ခ်ခဲ့သလိုပဲ ျပဳမူမိလ်က္ျဖစ္ေနတာ ၀မ္းနည္းစြာ ေတြ႕လိုက္ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း စာဖတ္သူေတြက သတိထားမိခ်င္မွ သတိထားမိမယ္။ အဂၤလိပ္၊ ဂ်ပန္၊ မာစတာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးလို႔ က်ေနာ္ရဲ႕ ' သခင္စိတ္ဓါတ္၊ သခင္အက်င့္ ' ေဆာင္းပါးမွာ ပုဒ္မ ( ၊ ) ျခားၿပီး က်ေနာ္ေရးခဲ့တာပါ။
ယေန႔တပ္မေတာ္ဟာ လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းမႈသမိုင္းက ေမွ်ာ္မွန္းခဲ့တဲ့ ျမန္မာျပည္သူတိုင္းကို သခင္ျဖစ္ေအာင္ လူဇာတ္၀င္ေအာင္ ေဆာင္ရြတ္ရမယ့္အစား ကိုယ့္ကိုယ္ကို မာစတာျဖစ္ေအာင္ ေနထိုင္ေဆာင္ရြတ္မိလ်က္ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ သမိုင္းကိုလည္း ျပန္လွည့္ၾကည့္ဖို႔ သခင္စိတ္ဓါတ္၊ သခင္အက်င့္ ေဆာင္းပါးကို ဖတ္ၾကည့္လိုက္ပါခင္ဗ်ား။
တင္ေမာင္သန္း
တင္ေမာင္သန္း၏သခင္ႏိုင္ငံေတာ္စာအုပ္မွ ကူးယူမွ်ေ၀ေပးပါသည္
Aung Zaw Bo
No comments:
Post a Comment