လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းမႈ ....၊ ဒုိ႔ဗမာ အစည္းအရုံးႏွင့္ သခင္ဘေသာင္း
တနလၤာေန႔၊ ဧၿပီလ ၂၁ ရက္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ၁၇ နာရီ ၀၂ မိနစ္
'ျမန္နယ္မွာ နံမယ္မွ မထြားခင္က၊ သူ႔ရန္ခုခံတဲ့ အမွားေတြေၾကာင့္
(အမယ္မင္း) တရားပ်က္ကြယ္သမုိ႔၊ ျပဳတ္ဖို႔ ဓမၼတာကိန္းေပတင့္
သိၾကားလက္နက္ကဲ့သို႔ အဟုတ္ကိုအာကာ အဟိန္းေတြႏွင့္၊
(၀န္မင္းရယ္ ) ကုလားတတ္လုိ႔
က်ဳပ္တို႔အညာကိုသိမ္း'
(ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း)
ရႏၲပိုနိဒါန္း၊ ကုန္းေဘာင္နိဂံုး
ၿဗိတိသွ်က ျမန္မာႏုိင္ငံအား ထုိးစစ္ သံုးႀကိမ္ဆင္ၿပီး သိမ္းယူခဲ့၏။ ၁၈၂၄ ခုႏွစ္တြင္ 'ရွင္မျဖဴကြ်န္း' အေရးႏွင့္အခ်င္းမ်ားၿပီး အိႏၵိယဘုရင္ခံခ်ဳပ္ ေလာ့ဒ္အမ္းမတ္(စ္) က ျမန္မာႏုိင္ငံအား စစ္ေၾကညာ၍ ထိုးစစ္ဆင္သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး မဟာဗႏၵဳလ က်ဆံုးၿပီးသည့္ေနာက္ .... ျမန္မာတုိ႔၏ ခံစစ္သည္ ၿပိဳခဲ့၏။ ရႏၲပိုရြာအထိ ၿဗိတိသွ်တပ္မ်ား ခ်ီတတ္ခဲ့၏။ ထုိရြာတြင္ပင္ ႏွစ္ဖက္ စစ္ေျပၿငိမ္းေရးစာခ်ဳပ္အား ခ်ဳပ္ဆုိခဲ့ၾကသည္။ ရႏၲပိုစာခ်ဳပ္ ....။
စာခ်ဳပ္အရ ျမန္မာပိုင္ အာသံ၊ မဏိပူရ၊ ရခုိင္ႏွင့္ တနသၤာရီ ကမ္းေျမာင္ေဒသတစ္ခုလံုး ၿဗိတိသွ်ကိုလိုနီ ျဖစ္ခဲ့ေတာ့၏။ ကြ်န္ဘ၀၏အစပင္ ....။
၁၈၅၂ ခုႏွစ္တြင္ ဒုတိယအႀကိမ္ ၿဗိတိသွ်တုိ႔မွ စစ္ေၾကညာျပန္၏။ ထုိးစစ္ ဆင္ျပန္၏။ ပုဂံမင္းတရားႀကီး သည္ 'ေလာဒ္ဒါလဟိုဇီ' ၏ ထုးိစစ္အား မခုခံႏုိင္ .....။ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေအာက္္ပိုင္းတစ္ခုလံုး ၿဗိတိသွ်တုိ႔ လက္ေအာက္သို႔ ေရာက္ရျပန္၏။
၁၈၈၅ ခုႏွစ္တြင္ တတိယအႀကိမ္ ၿဗိတိသွ်တုိ႔ ထုိးစစ္ဆင္ျပန္သည္။ တတိယစစ္ပြဲက (၁၄) ရက္သာ ၾကာ၏။ မႏၲေလးေနျပည္ေတာ္ က်၏။ သီေပါဘုရင္အား သံု႔ပန္းအျဖစ္ ဖမ္းဆီးၿပီး အိႏၵိယႏုိင္ငံ ဘံုေဘနယ္ရွိ ရတနာဂီရိသို႔ ပို႔၍ အက်ယ္ခ်ဳပ္ႏွင့္ ထိန္းသိမ္းလုိက္ေတာ့သည္။ ၁၈၈၆ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလ (၁၀) ရက္ေန႔တြင္ အိႏၵိယဘုရင္ခံခ်ဳပ္က ျမန္မာႏုိင္ငံတ၀ွမ္းလံုးအား ၿဗိတိသွ်ကိုလိုနီနယ္အျဖစ္ ေၾကညာလုိက္၏။ ဤကား .... ကုန္းေဘာင္..နိဂံုး.....။ ဤကား .... ရႏၲပိုမွ စေသာ ျမန္မာတုိ႔ ကၽြန္ဘ၀၏နိဒါန္းပင္ ....။ ဤေန႔ ....ဤရက္မွစ၍ ျမန္မာႏိုင္ငံသားအားလံုး ကြ်န္ဘ၀သို႔ ေရာက္ရေတာ့၏။
ကုန္းေဘာင္ရွာပုံေတာ္မွသည္ ၀ံသာႏု ခရီးဆီသို႔
သီေပါဘုရင္ နန္းက်ၿပီးသည့္ေနာက္ပိုင္း .... ၿဗိတိသွ်တို႔၏ အုပ္စုိးမႈအား ျမန္မာ အမ်ဳိးသားထုတစ္ရပ္လံုးသည္ တြန္းလွန္ ခုခံျခင္းမျပဳပဲ ၿငိမ္ခံ၍ ေနၾကသည္ေတာ့ မဟုတ္ ....။ ေတာ္လွန္ၾက၏။ လြတ္ေျမာက္ေရး စစ္ပြဲ ဆင္ႏႊဲၾက၏။ ခုခံေရးစစ္ပြဲမ်ားက .... ေျမလတ္တြင္လည္း ရွိ၏။ ခ်င္းေတာင္တန္းမ်ားေပၚ၌လည္း ရွိ၏။ ရွမ္းကုန္းေျမျမင့္တြင္လည္း ရွိ၏။ သို႔ေသာ္ .... စုစည္းမႈကမရွိ....။ ဟန္ခ်က္ညီေသာ ေတာ္လွန္စစ္မ်ဳိးက မဟုတ္ ....။ တစ္နယ္ႏွင့္တစ္နယ္ မေပါင္းစပ္ႏုိင္ ....။ တမ်ိဳးသားလံုးအား ဦးေဆာင္သည့္ ဦးေဆာင္မႈမ်ဳိးကား မဟုတ္....။ ကိုယ့္နယ္၊ ကိုယ့္ေျမ ခုခံေရးမ်ဳိးမွ်သာ .....။ တစ္ဗိုလ္ တစ္မင္းဆန္၏။ ႏုိင္ငံေရးရည္ရြယ္ခ်က္က ပေဒသရာဇ္စံနစ္ ျပန္လည္ထူေထာင္ေရးသာ ျဖစ္ခဲ့၏။ ခုခံတြန္းလွန္ေရး စစ္ပြဲမ်ားက ဆယ္စုႏွစ္ တစ္ခုမွ် ၾကာခဲ့၏။ ေနာက္ဆံုး ..... အခ်ဳိ႔က ၿဗိတိသွ်ႏွင့္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲၿပီး .... အခြင့္အေရး ယူလုိက္ၾက၏။ အခ်ဳိ႔ကား .... သူရဲေကာင္းဆန္စြာ အသက္စြန္႔ခဲ့ၾက၏။ ဤကား ... ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရး ႀကိဳးပမ္းမႈ ကနဦးကာလ .....။
၁၉၀၆ ခုႏွစ္တြင္ YMBA ဟု ေခၚသည့္ 'ဗုဒၵဘာသာ ကလ်ာဏယု၀' အသင္းအား စတင္ဖြဲ႔စည္း၏။ တစ၊တစ က်ယ္ျပန္႔လာ၏။ ၁၉၁၀ ခုႏွစ္တြင္မူ အသင္းသည္ ၿမိဳ့တုိင္း၊ နယ္တုိင္းတြင္ ရွိလာခဲ့၏။ တမ်ဳိးသားလံုးအား က်ယ္ျပန္႔စြာ စုစည္းႏုိင္သည့္ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ႀကီး ျဖစ္လာခဲ့၏။ ဘာသာ၊ သာသနာမွစ၍ အမ်ဳိးသားေရးအား စတင္၏။ YMBA သည္ပင္ ေခတ္သစ္ လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းမႈ၏ ပထမအစ လူထုအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ႀကီး ျဖစ္ခဲ့သည္ဟု ဆိုရမည္။
၁၉၂၀ ခုႏွစ္တြင္ YMBA အား GCBA ဟူ၍ ေျပာင္းလဲဖြဲ႔စည္းလုိက္၏။ GCBA က 'ျမန္မာအသင္းခ်ဳပ္ႀကီး' ျဖစ္သည္။ အမ်ဳိးဘာသာ ၊ သာသနာမွသည္ ႏုိင္ငံေရးဆီသို႔ ဦးလွည့္လိုက္ျခင္း ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ GCBA ၏ ႏုိင္ငံေရးက 'Home Rule ' တြင္သာ 'တည္' ေန၏။ လူထု၏ ႏုိးၾကားလႈပ္ရွားမႈမ်ားက တုိးတတ္၍ လာခဲ့သည္။ ၁၉၁၅ ခုႏွစ္တြင္ ဘီအုိစီကုမၹဏီမွ တြင္းတူးဗိုလ္မ်ား သပိတ္ေမွာက္ၾက၏။ ၁၉၁၇ ခုႏွစ္တြင္ ဘီအိုစီစာေရးမ်ား သပိတ္ေမွာက္ ၾကျပန္၏။ ၁၉၂၀ ခုႏွစ္တြင္ ဘီအိုစီကုမၸဏီ သံလ်င္ ေရနံခ်က္စက္ရုံ အလုပ္သမားမ်ား သပိတ္ေမွာက္ၾက၏။ အလုပ္သမားသပိတ္မ်ားက ဆက္တုိက္ ျဖစ္ေပၚ၍ေနသည္။
ရန္ကုန္ေကာလိပ္ႏွင့္ ယုဒသန္ေကာလိပ္ေက်ာင္းသားမ်ားက ကိုလိုနီပညာေရးအား သပိတ္ေမွာက္ၾက၏။ ပထမေက်ာင္းသားသပိတ္ဟူ၍ သမိုင္း၌ တြင္၏။ ေက်ာင္းသားသပိတ္က ..... တစ္ႏိုင္ငံလံုးသို႔ ပ်ံ႔ႏွံ႔၏။ အမ်ဳိးသားေက်ာင္းမ်ားဟူ၍ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ၾကသည္။ လူထုက ႏုိးၾကားလာ၏။GCBA အတြင္း၌မူ 'ဒုိင္အာခီ' ႏွင့္ 'ဟုမ္းရူး' ျငင္း၍ေကာင္းဆဲ ..... ကြဲ၍ေကာင္းဆဲ .....။
'လႈိင္၊ပု၊ေက်ာ္ သပိတ္သမားေတြရဲ့ျပင္
ပက်ပဋိကၡရား ႏွဴးကာႏွပ္သလိုပ
ႏွစ္က်ိပ္တပါး မူးလ်ာအမတ္ေတြကလည္း
ပူးကာသတ္မယ္ ေကာင္စီ၀င္လို႔မို႔
အေႏွာင္ျပည္အင္ ကြဲရွာသေန႔ရယ္က
တေကာင့္တေကာင္ ထီမထင္
ဇြဲမာမာနဲ႔ ေ၀ွ႔ၾကေလေတာ့'
( ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း)
၁၉၂၈၊ ၂၉၊၃၀ ခုႏွစ္မ်ားအတြင္း လူထုျပႆနာက အက်ပ္တည္းဆံုး ျဖစ္၏။ ကမၻာ့စီးပြားေရးပ်က္ကပ္ေၾကာင့္ ျမန္မာဆန္ေစ်း ထုိးက်သည္။ လယ္သမားတုိ႔ အခက္ႀကံဳရသည္။ 'ဒိုင္အာခီ' အစိုးရက 'သသာေမဓအခြန္' 'လူအခြန္' မ်ား အား အဓမၼ ေကာက္ခံျပန္၏။ လယ္သမားထုႀကီး မခံသာေတာ့ ....။ သူပုန္ထေတာ့၏။ လယ္သမားေတာ္လွန္ေရးႀကီးအား 'ဂဌဳန္ရာဇာ' ဘြဲ႔အမည္ခံ ဆရာစံက ဦးေဆာင္၏။
ရန္ကုန္တြင္လည္း ဗိုလ္တစ္ေထာင္သေဘၤာဆိပ္၌ ကုလားအလုပ္သမားတုိ႔ သပိတ္ေမွာက္၏။ သပိတ္ေမွာက္သည့္ ကုလား အလုပ္သမား မ်ားအား အလုပ္မွထုတ္၍ ျမန္မာအလုပ္သမားမ်ားႏွင့္ အစားထုိးခန္႔လုိက္၏။ ကုလားမ်ားက မေက်နပ္ ....။ ဤမွစ၍ .... ကုလား ၊ ဗမာ အဓိကရုဏ္း ျဖစ္ခဲ့၏။ ကုလားမ်ားက ဗမာမ်ားအား ရိုက္သည္။ ဗမာမ်ားက ကုလားမ်ားအား သတ္၏။ ေသြးေခ်ာင္းစီးေတာ့၏။
ဤအေျခအေနအရပ္ရပ္အား GCBA သည္ မည္သို႔မွ် ေျဖရွင္းမေပးႏုိင္ .....။ လူထုျပႆနာအား ေျဖရွင္းေပးႏုိင္မည့္ လူထုအသင္းအဖြဲ႔မရွိ ျဖစ္ေန၏။ 'ဟာ' ေန၏။ 'လပ္' ေန၏။ လူထုျပႆနာအား ေျဖရွင္းေပးမည့္ လူထုအဖြဲ႔ခ်ဳပ္တစ္ခုအား သမိုင္းက ေတာင္းဆိုေနၿပီ ....။
ေရတာရွည္လမ္း ေၾကညာခ်က္
၁၉၃၀ ျပည့္ႏွစ္ ေႏြဦး .....။
ေပါက္လဲတို႔က မပြင့္ႏုိင္ ....။ဥၾသတို႔၏ တြန္သံအား မၾကားရ ....။ ပန္းမ်ားမပြင့္ေသာ ေႏြဦး ....။ ႏုိင္ငံ၏အေရးက ရင္ေလးစရာ ....။လူငယ္မ်ားက ဤအေျခအေနေပၚ၌ အားမလုိအားမရ ျဖစ္ေနၾက၏။ ဤအထဲတြင္ ... ကိုဘေသာင္း၊ ကိုလွေဘာ္၊ ကိုသိန္းေမာင္၊ ကိုအံုးခင္တုိ႔ ပါ၏။ သူတုိ႔ ေဆြးေႏြးၾက၏။ တုိင္ပင္ၾက၏။ အေျဖက .... မ်က္ေမွာက္အေျခအေနတြင္ ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႔အစည္းတစ္ရပ္ ရွိရန္လိုေနၿပီ.... ။ ဤအဖြဲ႔မ်ဳိးက လူထုအဖြဲ႔အစည္းျဖစ္ရန္ လိုသည္။ 'ကြ်န္' ျဖစ္ေနေသာ ဗမာမ်ားအတြက္ လြတ္လပ္သည့္ 'သခင္' အစည္းအရုံး....။
ကုိဘေသာင္းတုိ႔ သေဘာတူလုိက္ၾက၏။ အဖြဲ႔အမည္က .... ' ဒုိ႔ဗမာအစည္းအရုံး ' အဖြဲ႔၀င္တုိ႔၏ အမည္အေရွ႔တြင္မူ 'သခင္' ဟူ၍ တပ္မည္။
ကိုဘေသာင္းသည္ သခင္ဘေသာင္း ျဖစ္လာ၏။ ဒုိ႔ဗမာအစည္းအရုံး၏ ေၾကညာစာတမ္းအား ထုတ္ျပန္၏။ 'ႏုိင္ငံျပဳ စာစုအမွတ္(၁)' ဟူ၍ ထြက္လာသည္။
'ဗမာျပည္သည္ .... တုိ႔ျပည္
ဗမာစာသည္ .... တို႔စာ
ဗမာစကားသည္ .... တုိ႔စကား
ဗမာျပည္ကို ... ခ်စ္ပါ
ဗမာစာကို .... ခ်ီးျမႇင့္ပါ
ဗမာစကားကို .... ေလးစားပါ'
သခင္ဘေသာင္းသည္ ႏုိင္ငံျပဳ စာစုအမွတ္စဥ္ (၁) မွ (၈) အထိအား ေရတာရွည္လမ္း ၿခံအမွတ္ (၃၃)မွ ေန၍ ထုတ္ေ၀ခဲ့၏။ ဤတြင္ .... တုိ႔ဗမာတုိ႔ စိတ္၀င္စားလာၾကသည္။ 'သခင္' စိတ္ရွိသူတုိ႔ အာရုံစုိက္လာ၏။
မႏၱေလးၿမိဳ့ Y.M.B ေက်ာင္းမွ ဆရာတင္သည္ 'သခင္' စိ္တ္ရွိသူ ျဖစ္သည္။ ဆရာတင္သည္ သီခ်င္းေရးဆရာလည္း ျဖစ္၏။ ဆရာတင္ သည္ မႏၱေလးမွ ရန္ကုန္သို႔ ဆင္းလာ၏။ သခင္ဘေသာင္းႏွင့္ ေတြ႔၏။ သခင္ဘေသာင္း၏ သခင္၀ါဒအား သေဘာက်၏။ ဆရာတင္ႏွင့္ သခင္ဘေသာင္းတုိ႔ သခင္စိတ္ရွိသူ သခင္၊ သခင္ခ်င္း ေပါင္းဖက္မိၾက၏။ Y.M.B သခင္တင္ႏွင့္ သခင္ဘေသာင္းတုိ႔ ေရတာရွည္လမ္းၿခံ၌ အတူေနၾက၏။ အတူအိပ္၊ အတူစား၊ အတူသြားရင္း.... 'တုိ႔ဗမာသီခ်င္း' အား ေရးၾက၊ စပ္ၾကသည္။ သခင္ဘေသာင္းက စာသားရွာ၏။ Y.M.B သခင္တင္က သံစဥ္ထည့္၏။ သို႔ႏွင့္ ....
'ေနာင္ဥဒါန္း ဘယ္မေက်စရာ .... ရာဇ၀င္တင္ထား
မ်ဳိးရုိးႏြယ္လာ .... ကမၻာတစ္ခြင္မွာျဖင့္ ဗမာအထင္အရွား ....
တုိ႔ေခတ္တြင္မွ ညံ့ၾကေတာ့မွာလား ....
(တုိ႔ဗမာ .... တုိ႔ဗမာ)၂ .... (ဒါ ငါတုိ႔ ဗမာ)၂ ....
အားလံုးညီညီ၊ ေယာက်ာၤးဘသား တုိ႔ဗမာ ....
ေနာက္လာေနာက္သား ေကာင္းစားဖို႔ရာ ....
တုိ႔ကိုယ္က်ဳိး လံုးလံုးမပါ ...'
သီခ်င္းသံက တကၠသိုလ္ ပုရ၀ုဒ္သို႔ေရာက္၏။ ေရႊတိဂံုရင္ျပင္ထက္မွတဆင့္ ျမန္မာျပည္ တႏွံတလ်ားသို႔ ပ်ံ႔လြင့္ေလ၏။ ေနာင္လာ ေနာက္သား ေကာင္းစားဖို႔အတြက္ ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔သူတုိ႔ တုိ႔ဗမာအစည္းအရုံးအတြင္း စုမိၾက၏။ 'သခင္' တုိ႔ ျဖစ္လာ၏။ သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း၊ သခင္စိုး၊ သခင္သန္းထြန္း၊ သခင္ေအာင္ဆန္း၊ သခင္ႏု၊ သခင္သိန္းေဖ၊ သခင္ဗဟိန္း....တို႔ 'တုိ႔ဗမာအစည္းအရုံး' တြင္ ေပါင္းစံုမိၾကေတာ့၏။ အစားဆင္းရဲ၊ အေနဆင္းရဲခံ၍ ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔ၾက၏။
'သခင္ေပါက္စ ... ေထာင္ေျခာက္လ' ဟူသည့္အတုိင္း ေထာင္အား အိမ္ပမာမွတ္၏။ မမႈ ....။
ဤသခင္တုိ႔သည္ပင္ .... ျမန္မာျပည္ႀကီးအား ကၽြန္ႏုိင္ငံမွ သခင္ႏုိင္ငံသို႔ ေရာက္ေစခဲ့၏။ ဤသခင္တုိ႔သည္ပင္ ကိုလိုနီဘ၀မွ လံုး၀လြတ္လပ္ေသာ လြတ္လပ္ေရးအား ေဆာင္က်ဥ္းေပးခဲ့ၾက၏။
သခင္ဘေသာင္းက ျမန္မာျပည္လြတ္လပ္ေရးခရီးအတြက္ 'ယာဥ္ယႏၱရား' အား တည္ေဆာက္ေပးခဲ့သူဟု ဆုိရမည္။
ဒီေကာင္ ဘယ္ကေကာင္လဲဟ .....
ေမာင္ဘေသာင္းအား ၁၉၀၂ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီလ (၇)ရက္ေန႔တြင္ ေမြးဖြား၏။ မိခင္က ေဒၚေလးခင္ျဖစ္ၿပီး ဖခင္မွာမူ ဦးျမစ္ျဖစ္သည္။ ဦးျမစ္က သီေပါဘုရင္လက္ထပ္တြင္ လက္ဖက္ရည္ေတာ္ဆက္ရသည့္ စစ္ကဲၾကီး ျဖစ္သည္။ စစ္ကဲႀကီး ဦးျမစ္သည္ ပါေတာ္မူၿပီးေနာက္ .... အဂၤလိပ္တုိ႔အား လက္နက္ကိုင္ ဆန္႔က်င္ေတာ္လွန္ခဲ့၏။ လြတ္လပ္ေရး ႀကိဳးပမ္းမႈ၏ ပထမမ်ဳိးဆက္ ....။ စစ္ကဲႀကီးဦးျမစ္သည္ ေနာက္ဆံုး၌ အဂၤလိပ္အစုိးရႏွင့္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲၿပီး ၿမိဳ့အုပ္ရာထူးအား ယူလိုက္၏။ ေတာင္တြင္းႀကီး နတ္ေမာက္ၿမိဳ့အုပ္ ျဖစ္လာခဲ့သည္။
ေမာင္ဘေသာင္းသည္ မႏၱေလးၿမိဳ့ 'ဗုဒၵသာသနႏုဂၢဟ' အထက္တန္းေက်ာင္း၌ သတၱမတန္း ပညာသင္ၾကားေနစဥ္ ဖခင္ဦးျမစ္ ကြယ္လြန္ ၏။ ဖခင္ကြယ္လြန္သည့္အတြက္ သားအႀကီးဆံုးျဖစ္ေသာ ေမာင္ဘေသာင္းသည္ ပညာဆက္သင္ႏုိင္ရန္ အခက္ေတြ႔သြား၏။ သုိ႔ေသာ္ ....ပညာထူးခၽြန္ေသာ 'စေကာလားရွစ္' ေက်ာင္းသား ေမာင္ဘေသာင္းအား ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီး ဦးထြန္းရွိန္က 'သား' အျဖစ္ ေမြးစား၍ ေက်ာင္းဆက္တတ္ေစ၏။
ဦးထြန္းရွိန္က ၀ံသာႏုအသင္းခ်ဳပ္ႀကီး၏ ေခါင္းေဆာင္ မ်ဳိးခ်စ္ပုဂၢိဳလ္ႀကီး တစ္ဦးလည္း ျဖစ္သည္။ ထုိစဥ္က 'Home Rule' အား ေတာင္းဆိုေနသည့္ သူလည္းျဖစ္သည္။ ေမာင္ဘေသာင္း ဒသမတန္း၌ ပညာသင္ၾကားေနစဥ္တြင္ ေမြးစားဖခင္ ဦးထြန္းရွိန္ ကြယ္လြန္ျပန္၏။ ဖခင္ရင္း ဦးျမစ္ႏွင့္ ေမြးစားဖခင္ ဦးထြန္းရွိန္တို႔မွ ေမာင္ဘေသာင္းသည္ ဇာတိမာန္အား တတ္ႂကြေစ၏။ ၀ံသာႏုစိတ္အား ခိုင္မာေစခဲ့၏။ သို႔ႏွင့္ .... ထိုႏွစ္တြင္ပင္ ေမာင္ဘေသာင္းသည္ ေက်ာင္းမွထြက္ၿပီး ႏုိင္ငံေရးသို႔ ေျခစံုပစ္၍ ၀င္ခဲ့ေတာ့၏။ ႏိုုင္ငံေရးတြင္ ေမာင္ဘေသာင္း ၀င္သည္ ႏွင့္ စ၍တုိးသည္က Home Rule ႏွင့္ Dyarchy အျငင္းပြားမႈ တုိက္ပြဲ ....။
ရန္ကုန္ၿမိဳ့ 'ဂ်ဴဗလီေဟာ' တြင္ ၀ံသာႏုအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ႀကီး၏ အစည္းအေ၀းပြဲအား က်င္းပေန၏။ ေမာင္ဘေသာင္းလည္း တတ္ေရာက္၏။
အခ်ဳိ႔က... ဒိုင္အာခီထဲ၀င္ၿပီး ပူးသတ္မည္ဟု ဆိုၾက၏။
အခ်ဳိ႔က... ဒုိင္အာခီ အလိုမရွိ။ ဟုမ္းရူးရမွ ယူမည္ဟု ဆိုၾက၏။ ျငင္းၾက ခံုၾက၏။ လက္သီး လက္ေမာင္းတန္း၍.... လည္ပင္းေၾကာႀကီး မ်ားေထာင္၍ ....။ တုိက္ၾက ခုိက္ၾက၏။ ေ၀ဖန္ ပုတ္ခတ္ၾက၏။ ဤတြင္ ေမာင္ဘေသာင္း ထ၍ စကားေျပာသည္။
' ဒီမယ္ က်ေနာ္ေျပာပါရေစ၊ က်ေနာ္က အညာက ေတာင္သူကိုယ္စားလွယ္ပါ။ 'ဟုမ္း' နဲ႔ 'ဒုိင္' ျငင္းမေနၾကပါနဲ႔။ 'ဟုမ္း' ရရင္လည္း 'ကၽြန္' ျဖစ္မွာပဲ။ 'ဒုိင္' ရရင္လဲ 'ဒါသ' ျဖစ္မွာပဲ။ ကၽြန္နဲ႔ဒါသ အတူတူပါပဲ။ လံုး၀လြတ္လပ္ေရးရဖို႔ ေရွ႔ဆက္ၿပီး ဘာလုပ္မယ္ ဆိုတာကိုသာ စဥ္းစားပါ '
၀ံသာႏုႀကီးမ်ားက ' ဒီေကာင္ ဘယ္ကေကာင္လဲဟ' ဟူ၍ လွည့္ၾကည့္ၾက၏။ ေမာင္ဘေသာင္း၏စကားအား နားမလည္းႏုိင္ၾကေသး...။ ထုိစဥ္က ... ေမာင္ဘေသာင္း၏ ႏုိင္ငံေရးအျမင္က တုိးတတ္ေသာအျမင္ ....။ 'ပရိုဂရပ္ဆစ္' ျဖစ္သည္ဟု ဆိုရမည္။ ဤအယူအဆသည္ပင္ တို႔ဗမာသခင္အဖြဲ႔ ျဖစ္လာျခင္း ျဖစ္သည္။
လြတ္လပ္ေရးခရီးသို႔ ခ်ီရာ၌ သခင္ေအာင္ဆန္းသည္ 'ပဲ့နင္းႀကီး' ဟုဆိုလွ်င္ .... သခင္ဘေသာင္းသည္က ေလာင္းေလွအား 'စပ္' သူဟု ဆိုရမည္ပင္ .....။
မင္းေဆြသစ္
ကိုးကား----
- တုိ႔ဗမာအစည္းအရုံးသမုိင္း (ပထမတြဲ)
- ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္သမုိင္း (ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္)
- သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းႏွင့္ ၁၃၀၀ ျပည့္ အထူးထုတ္ (ေအာင္ေစာဦး)
- သခင္ႏုိင္ငံေတာ္ (တင္ေမာင္သန္း)
- နန္းညႊန္႔ေဆြ၏ သခင္ဘေသာင္း (မိုးဂ်ာနယ္ ၊ ၁၉၉၇ခုႏွစ္ ၊ ေအာက္တုိဘာ )
http://www.mizzimaburmese.com/yatha-bank/traveller-stories/923-----.html
No comments:
Post a Comment