ႏိုင္ငံ၏ ေကၽးဇူးရွင္ႀကီး သခင္ဘေသာင္း
စာေရးသူ -ေၾကးမံုဦးေသာင္း၊ဩဂုတ္ ၁၅၊ ၂၀ဝ၇
ပံုေရးသူ - ေနမၽိဳးေဆး
(ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ ဆက္တိုက္ စာေပဝန္ထမ္းစဥ္၌ ပညာရင္ႏို႔ ေသာက္စို႔ခဲ့ရေသာ ဆရာ့ဆရာမၽား) ကားလ္မတ္က္စ္သည္ ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒႏွင့္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီမၽားကို ေမြးဖြားေပးသူ ျဖစ္သကဲ့သို႔ သခင္ဘေသာင္းသည္ တို႔ဗမာအစည္းအရံုး သခင္ပါတီကို ေမြးဖြားေပးသူျဖစ္သည္။ အကယ္၍သာ ပညာဉာဏ္ ႀကီးကဲေသာ သခင္ဘေသာင္းအမည္ရွိ စာေရးဆရာႀကီး ေပၚထြန္းမႈမရွိခဲ့လွ်င္ သခင္ပါတီႏွင့္ တို႔ဗမာဝါဒ ေပၚထြန္းမည္မဟုတ္သျဖင့္ ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲမွာ ေႏွာင့္ေႏွးၾကန္႔ၾကာႏိုင္ခဲ့ေပမည္။
သခင္ဘေသာင္းသည္ ေရွးျမန္မာေခါင္းေဆာင္ ဦးထြန္းရွိန္ (ေဘပုရွိန္) ေကၽာင္းထြက္ မၽိဳးခၽစ္ႀကီးျဖစ္သည္။ သူ တည္ေထာင္ေသာ သခင္ပါတီသည္ လက္ဝဲလမ္းစဥ္ ဩဇာႀကီးေသာပါတီ ျဖစ္လာခဲ့ေစကာမူ သခင္ဘေသာင္းသည္ ကြန္ျမဴနစ္တစ္ဦး မဟုတ္ခဲ့ေပ။ ဆိုရွယ္လစ္တစ္ဦးပင္ မဟုတ္ခဲ့။"ဆိုရွယ္လစ္ႏိုင္ငံေထာင္လွ်င္ ေရနံဆီေတာင္မွ ရာရွင္လက္မွတ္နဲ႔ ဝယ္ၾကရလိမ့္မယ္" ဟု ၁၉၅၂ ခုႏွစ္က ဗမာ့ေခတ္သတင္းစာ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္တြင္ ေရးသားခဲ့သည္။ ထိုစဥ္က ဗမာ့ေခတ္အယ္ဒီတာ တင္ေမာင္က "ဆရာ့အဆိုက မလြန္ဘူးလား၊ ကၽေနာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ ေရနံ လံုေလာက္စြာ ထြက္ပါတယ္။ ေရနံဆီကို ရာရွင္လုပ္ရတဲ့ေခတ္ကို မေရာက္ႏိုင္ပါဘူး" ဟု ေစာဒက တက္ခဲ့မိသည္။"မင္းက ငယ္ပါေသးတယ္၊ ေစာင့္ၾကည့္ပါ။ တေန႔မွာ အရူးတစ္ေကာင္ေကာင္က လက္တည့္စမ္းၿပီး ဆိုရွယ္လစ္ႏိုင္ငံ ေထာင္တဲ့ေခတ္ကို ႀကံဳရပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီေတာ့မွ ငါေရးတာ မလြန္ဘူးဆိုတာ ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္" ဟု ဆရာက ရယ္ေမာရင္း နိမိတ္ဖတ္ခဲ့သည္။
နယ္ခၽဲ႔အဂၤလိပ္ကို တိုက္ထုတ္ခဲ့ေသာ သခင္ပါတီ၊ တို႔ဗမာအစည္းအရံုး၏ ဖခင္ႀကီးက တေန႔တြင္ လြတ္လပ္ေသာ ျမန္မာျပည္တြင္ ႏိုင္ငံေရးလက္တည့္စမ္းသူမၽား ေပၚေလမည္ ျမန္မာမၽားတို႔ အခက္အခဲေတြ႔ၾကရမည္တို႔ကို တင္ႀကိဳျမင္ခဲ့သည္။ထိုအခၽိန္က ဗမာ့ေခတ္ ဦးအုန္းခင္ကလည္း "မိုးႀကိဳး"အမည္ႏွင့္ ေန႔စဥ္လိုလို ေဆာင္းပါးေရးေလရာ သခင္ဘေသာင္းႏွင့္ ဦးအုန္းခင္တို႔က သူတို႔စာမၽားတြင္ သူတို႔ေခတ္က ေတးသီခၽင္းကေလးမၽား ထည့္သြင္းေရးသားေလ့ရွိသည္။ လူႀကီး ၂ ဦးတို႔ ဘီယာခြက္ ကိုယ္စီကိုင္ကာ ဖိုးစိန္ႀကီးေခတ္ေဟာင္းမွ ေတးမၽားကို တစ္ပုဒ္ၿပီးတစ္ပုဒ္ ဆိုသီၾကသည္ကိုၾကည့္ကာ အယ္ဒီတာ တင္ေမာင္ ေပၽာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးခဲ့ရသည္။ ဇာတ္ကြက္ဝင္ေသာ ႏိုင္ငံေရးကိစၥကို ေတးေဟာင္းမၽား အသံသြင္းကာ ေဆာင္းပါးေရးၾကသည္။ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီး ဦးထြန္းေဖက ရာထူးမွ ထြက္လာစဥ္ ဝန္ႀကီးခၽဳပ္ဦးႏုအား အာဏာရွင္ဆန္သည္ဆိုကာ ဦးႏုအား "ဘဝရွင္မင္းတရားႀကီး"ဟု ဘြဲ႔ေပးၿပီး ေဆာင္းပါးမၽား ေရးကာ ေဝဖန္သည္။
ထိုခါ ပင္တိုင္ေဆာင္းပါးရွင္ သခင္ဘေသာင္းက ဗမာ့ေခတ္တြင္ ေန႔စဥ္ေရးသားေသာ ေဆာင္းပါးကို ဦးဖိုးစိန္ႀကီး၏ နာမည္ေကၽာ္ ဇာတ္ပြဲဇာတ္လမ္းမွ ေတးဇာတ္လမ္းႏွင့္ ေျပာင္ေျမာက္စြာ ေခါင္းစဥ္တပ္ကာ ေရးသားေလသည္။ဖိုးစိန္ႀကီး၏ "ခၽင္းကေလး ဖေဝး" ဇာတ္တြင္ ခၽင္းကေလးဖေဝး သည္ ဘုရင့္သမီးေတာ္ မေၾကးမံုႏွင့္ ေမတၲာမွ်မိၾကသည္။ နတ္ဖမ္းစားသျဖင့္ မေၾကးမံုက မိမိခၽစ္သူမဟုတ္ဟု ျငင္းဆိုေသာအခါ မင္းခၽင္းတို႔က ဖေဝး အား ရိုက္ႏွက္ႏွိပ္စက္ၾကသည္။ ထိုအခါ ခၽင္းကေလးက ဖခင္ဘုရင္ႀကီးထံ အသနားခံကာ ျမန္မာစကား မတတ္တတတ္ႏွင့္ ေတာင္းပန္ေသာ ငိုခၽင္းကို သခင္ဘေသာင္းက သူ၏ပင္တိုင္ေဆာင္းပါး၏ ေခါင္းစဥ္အျဖစ္ အသံုးျပဳသည္။"ပလိုင္းကို လြယ္ကာေလ၊ အရိုင္းမၽိဳးႏြယ္ပါဘုရာ့၊ ေစာ္ကားတယ္ဆိုတာ နင္မယံုလိုက္ပါနဲ႔၊ တင္ပံုရႈပ္ေထြး" ဟူေသာ ငိုခၽင္းေတးမွ ပထမအပိုဒ္တြင္ "ယာေတာအလယ္၊ ငါေျပာမယ္ ေရႊရွင္ဘုရင္ရဲ႔၊ နင္ ဆင္ျခင္မွာလား… " ဟု ငိုသည္ကိုယူကာ "ငါေျပာမယ္ … " ဟု ေခါင္းစဥ္တပ္ကာ ဝန္ႀကီးခၽဳပ္ဦးႏုအား ႏိုင္ငံေရးေဝဖန္ခၽက္မၽားကို လူရိုင္းကေလး ခၽင္းဖေဝး၏ ေလယူေလသိမ္းႏွင့္ နင္တခြန္းငါတခြန္း အသံုးျပဳကာ ေရးသားသည္မွာ ထိမိလွသည္။ အခၽက္အလက္ ဆင္ေျခေကာင္းေသာ အေၾကာင္းအရာကို ဖြဲ႔သီမႈလွပေသာ ေရးဟန္ႏွင့္ ေရးေသာေၾကာင့္ စာဖတ္ပရိသတ္တို႔က စြဲမက္ၾကသည္။
ဝန္ႀကီးခၽဳပ္ဦးႏုက သူ႔အား ဘဝရွင္မင္းတရားႀကီးဟု ေခၚေဝၚကာ ေဝဖန္ေသာ ဝန္ႀကီးေဟာင္း ဦးထြန္းေဖ၏ ေဝဖန္စာမၽားကို ဖတ္ရတိုင္း လက္ခံႏိုင္ဘဲ ေဒါသထြက္ေလ့ရွိသည္ဟု ၾကားသိရသည္။ သခင္ဘေသာင္း၏ ငါေျပာမယ္ဟု ေရးသားေသာ ေဝဖန္ခၽက္ေဆာင္းပါးမၽားကိုမူ သေရာ္စာအျဖစ္ အရသာယူကာ ဖတ္ရႈေလ့ရွိသည္ဟု သိရသည္။ ဝန္ႀကီးခၽဳပ္အား ေဝဖန္ျပစ္တင္ေသာ စာခၽင္းအတူတူ ရသေျမာက္ေအာင္ ေရးႏိုင္သျဖင့္ ပိုမိုထိေရာက္သည္။ သခင္ဘေသာင္းကလည္း သူ၏ေဆာင္းပါးတြင္ "ခၽင္းကေလး ဖေဝး"ႏွင့္ လက္စြဲေတာ္လူျပက္ႀကီး "ေတာင္လံုးေကၽာ္" တို႔ စကားေျပာဟန္ေရးသားရင္း "စက္ခုတ္သံလား မိုးသံလားေဟ့၊ စက္ခုတ္သံပဲ မိုးသံပဲေဟ့" စသည္ျဖင့္ ေတးေဟာင္းမၽားကို ဆိုညည္းေျပာၾကဟန္ ေရးသျဖင့္ ပိုမိုအသက္ဝင္သည္။သခင္ဘေသာင္း ဘာသာျပန္ခဲ့ေသာ "တိုင္းျပည္ရန္သူ" ျပဇာတ္မွာ ေရခၽိဳးဆိပ္တစ္ခုသည္ လူထုအား အႏၲရာယ္ျပဳႏိုင္ေအာင္ ယိုယြင္းေနသည္၊ ထိုအမွန္တရားကို ေဖာ္ထုတ္မိသူတစ္ဦးအား မိမိတို႔ အကၽိဳးစီးပြားကို ထိခိုက္မည္စိုးရြံ႔သူမၽားက ဝိုင္းပယ္ၾက၊ ရန္ျပဳၾကပံုကို ဇာတ္လမ္းဖြဲ႔ထားသည္။ထိုျပဇာတ္တြင္ "အေဖာ္မပါေသာ တေယာက္တည္းသည္ အင္အားအႀကီးဆံုး ျဖစ္သည္" ဟူေသာ စာပိုဒ္တစ္ခုကို ဆရာႏွင့္ ေဆြးေႏြးဖူးသည္။ "ရွင္းပါတယ္ကြ၊ ၂ ေယာက္ဆို အယူအဆ ကြဲႏိုင္ေသးတယ္ေလ" ဟု ဆရာက ေျဖ၏။
သခင္ဘေသာင္း ေရးသမွ်စာတို႔သည္ လြယ္ကူရွင္းလင္းေသာ ေကၽးလက္ေတာရြာသံုး ျမန္မာစာစကားမၽားႏွင့္ ဖြဲ႔ဆိုေလ့ရွိသည္။ ၁၉၈၁ ခုႏွစ္က အဂၤလိပ္စာေရးဆရာ ကဗၽာဆရာႀကီး Thomas Hardy ေရးသားေသာ Tess of the D'Urbervillies ဝတၴဳႀကီးကို ဆရာႀကီးက "ပန္းသာ မစာဥ"အမည္ႏွင့္ ဆီေလၽာ္ေအာင္ ျပန္ဆိုခဲ့သည္။မစာဥ ဝတၴဳႀကီးကို အညာစကား အညာေလ အညာဟန္ႏွင့္ ေရးသားထားရာ ဖြင့္မေျပာပါက ဘာသာျပန္စာေပဟု မယံုႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ျမန္မာဆန္ေသာ ဝတၴဳႀကီးျဖစ္သည္။ ဆရာႀကီး၏ အေကာင္းဆံုး ဂႏၲဝင္ဝတၴဳျဖစ္ရံုသာမက ျမန္မာစာေပေလာက၏ အေကာင္းဆံုးဝတၴဳႀကီးတစ္ခုလည္း ျဖစ္ေနေလၿပီ။ဇာတ္ေဆာင္မင္းသမီးကေလး ဥက သူ၏ ဖခင္ကို ရွာေဖြရန္ ေပပင္ကုန္းရြာထိပ္မွ ဘံုဆိုင္သို႔ ဝင္သြားေသာအခါ အရက္ေရာင္းေနသူ အဘြားအိုက "လိုင္စင္သြင္းလို႔ ပိုတာကေလးကို အေပၽာ္ေသာက္ၾကတာပါေတာ္ရို႔ …" ဟု ေအာင္ဟစ္ရာမွ "ညည္းႏွယ္ေအ အသံကေလး ဘာေလးေပးၿပီး ဝင္ပါဟယ္" ဟု ေျပာရွာပံု၊ ယစ္မၽိဳးတို႔ အရက္ဖမ္းလာမည္ ေၾကာက္ရြံ႔သျဖင့္ "လိုင္စင္သြင္းလို႔ ပိုတာကေလးကို အေပၽာ္ေသာက္ၾကတာပါေတာ္ရို႔" ဟု ေျခသံၾကားတိုင္း ဂါထာရြတ္ဆိုသကဲသို႔ ရြတ္ဆိုပံုကို အေသးစိတ္ ေရးသားသကဲ့သို႔ စာပိုဒ္တိုင္းမွာ အသက္ဝင္ေအာင္ ေရးသားထားသည္။
သခင္ဘေသာင္းသည္ ဘဝစံုသည္။ သူ႔အား ေငြဒဂၤါးအတု ညွပ္ပံုလုပ္သည္ဟု ပုလိပ္တို႔က ရိုးစြပ္ကာ ဖမ္းဆီးစစ္ေဆးသည္ကိုလည္း ခံရဖူးသည္။ေစတနာကလည္း ႀကီးသည္ ဗမာ့ေခတ္တြင္ ေဆာင္းပါးေရးရန္ သူက ေဘးတြဲပါေသာ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ႏွင့္ လာေလ့ရွိသည္။ သူက ဆူးေလဘုရားလမ္းတြင္ ေနထိုင္ၿပီး တင္ေမာင္က လတၲာလမ္းတြင္ ေနသည္။ အလုပ္သိမ္းတိုင္း ထမင္းေကြ်းရန္ သူ၏ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ေဘးတြဲႏွင့္ တင္ေခၚကာ လတၲာလမ္းသို႔ ပို႔ေပးေလ့ရွိသည္။ ထိုအခၽိန္က ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ ေဘးတြဲေခတ္ ကုန္ၿပီျဖစ္သည္။ သူက ေခါင္းေပါင္း ေပါင္းေသးသည္။ တင္ေမာင္က ေဘးတြဲေပၚတြင္ ငုတ္တုတ္ထိုင္ကာ စီးနင္းေလ့ရွိသည္ကို ရုပ္ေျပာင္အျဖစ္ သတင္းစာေလာကသားတို႔ကသာမက ရန္ကုန္သူ ရန္ကုန္သားတို႔ကပါ တင္ေမာင္တို႔ ဆရာတပည့္ကို ေလွာင္ၾကသည္ကို ခံခဲ့ရသည္။ေန႔စဥ္လို ခရုေခါက္ဆြဲ၊ ၾကက္သားပလာတာ စသည္ျဖင့္ တပည့္ကို ေကြ်းေလ့ရွိသည္။ စာပညာ အသိဉာဏ္ႀကီးမားေသာ္လည္း ပစၥည္းဥစၥာ စုေဆာင္းမိမည့္သူ မဟုတ္ပါေပ။ ေငြလိမ္မႈလည္း ကၽဴးလြန္ရန္ ဝန္မေလး။ရဲေဘာ္ရင္း သခင္စိုးက "ကိုယ္က သံလၽင္ ဘီအိုစီ ရံုးစာေရးကေလးဘဝမွာ၊ ကၽစ္ကၽစ္ပါေအာင္ စုထားတဲ့ ေငြကေလး သံုးရာကို သူက သံုးပစ္လိုက္တယ္ေလ။ ဒီေတာ့ မခံခၽင္လြန္းတာေၾကာင့္ သူ႔ကို ေတြ႔တာနဲ႔ သူရဲ႔ မၽက္လံုးကို ကိုယ့္လက္နဲ႔ ေဖာက္မယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ၿပီး ရန္ကုန္တၿမိဳ႔လံုး ရွာတာေပါ့။ ဆူးေလဘုရား ေျခရင္းမွာေတြ႔ေတာ့ သူက ေျပးတယ္ေလ။ ဘာရမလဲ ကိုယ္က ဗလႀကီးတာပဲဟာ ေနာက္က လိုက္ေတာ့ ပန္းၿခံထဲမွာ မိတယ္ေလ။ သူ႔အေပၚက ခြစီးမိျပန္ေတာ့လည္း သူ နာေအာင္ မလုပ္ရက္ပါဘူး" ဟု ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ဖူးသည္။
သခင္ဘေသာင္းႏွင့္ အဖြဲ႔တို႔သည္ တို႔ဗမာသီခၽင္းႏွင့္ ႏိုင္ငံျပဳစာတမ္းမၽားႏွင့္ လံႈ႔ေဆာ္စည္းရံုးမႈအရ သခင္လူငယ္အမၽားတို႔ အၿမိဳ႔ၿမိဳ႔တြင္ ေပၚထြန္းလာေစကာမူ ငယ္ရြယ္သူမၽားသာ ျဖစ္သျဖင့္ ဩဇာစက္ သိမ္ငယ္ေန၏။ ထိုအခၽိန္တြင္ အဂၤလိပ္အစိုးရက ျမန္မာႏိုင္ငံကို ဒိုင္အာခီစနစ္ထက္ ျမင့္မားေသာ အုပ္ခၽဳပ္ေရးသစ္ေပးရန္အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံအား အိႏၵိယျပည္နယ္တစ္ခုအျဖစ္မွ ခြဲထြက္ေရး၊ သို႔မဟုတ္ တြဲေနေရး ဆံုးျဖတ္ရန္ ပါလီမန္ေရြးေကာက္ပြဲ ကၽင္းပရန္ စီစဥ္ေသာအခါ လူႀကီးပိုင္း ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႔မၽားႏွင့္ သတင္းစာတို႔က ခြဲေရးတြဲေရး ကိစၥကို ျပင္းထန္စြာ ျငင္းခံုေနၾကစဥ္တြင္ သခင္တို႔က ျပတ္သားသည့္လမ္းစဥ္ကို ခၽမေပးႏိုင္သျဖင့္ ႏိုင္ငံေရးေလာက၏ ေဘးလူ ျဖစ္သြားျပန္သည္။
၁၉၃၁ ခုႏွစ္က ရန္ကုန္တကၠသိုလ္သမဂၢတြင္ ဦးဘေဘႏွင့္ ေဒါက္တာဗေမာ္တို႔ ခြဲေရးတြဲေရး စကားစစ္ထိုးပြဲကို ကၽင္းပစဥ္က သခင္ဘေသာင္းက ပရိသတ္အျဖစ္ စင္ျမင့္ေပၚသို႔ တက္ခဲ့သည္။ "တြဲေရးကို မဲေပးၾကမယ္ဆိုလွ်င္ အဂၤလိပ္ကြ်န္အျဖစ္ ကၽန္ရစ္ၾကရမွာေပါ့။ ခြဲေရးကို မဲေပးၾကလွ်င္လည္း မထူးပါဘူး၊ အဂၤလိပ္ရဲ႔ သေပါက္ ျဖစ္ေနရမွာပါပဲ" ဟု တင္ျပသည္။"သတိုးမင္းဖၽားေခတ္က သူခိုးငတက္ျပားလို သတၲိရွိၾကဖို႔ လိုပါသည္။ ငတက္ျပားကို ဖမ္းမိတဲ့အခါမွာ ဘုရင္က … "ကားစင္တက္ၿပီး သတ္ရမလား၊ လည္ေခၽာင္းကိုခြဲၿပီး သတ္ရမလား၊ ဘယ္လိုေသခၽင္သလဲ၊ ေသနည္းကို ေရြးေပေတာ့ ေမာင္မင္း"လို႔ ေမးပါတယ္။ ဒီေတာ့ ငတက္ျပားက "ကၽဳပ္ ဘာမွ မလိုခၽင္ဘူး၊ ခင္ဗၽားႀကီးရဲ႔ေဘးမွာ ထိုင္ေနတဲ့ မိဖုရားႀကီးကိုပဲ လိုခၽင္တယ္" လို႔ ေျပာတာေၾကာင့္ သူရဲ႔ သတၲိကို သိရွိၿပီး သူေကာင္းျပဳျခင္း ခံရပါတယ္။ ဗမာေတြ သတၲိရွိၾကပါ၊ ခြဲေရး တြဲေရး မလိုခၽင္ၾကပါနဲ႔ လြတ္လပ္ေရးကို တိုက္ၾကပါ" စသျဖင့္ ေဟာေျပာခဲ့သည္။သူ၏ လမ္းစဥ္သည္ မွန္ကန္ေသာ္လည္း လူထုႀကီးတရပ္လံုး ခြဲေရး တြဲေရး ျပႆနာကိုသာ စိတ္ဝင္စားေနၾကသျဖင့္ နားမဝင္ခဲ့ၾကျပန္ေပ။
စည္းရံုးေရး အရွိန္ျမွင့္ရန္အတြက္ ညီလာခံတစ္ခုကို သခင္ဘေသာင္းက သူ၏ေနအိမ္ ဗဟန္း ေရတာရွည္လမ္း အမွတ္ ၃၃ တြင္ ၁၉၃၃ ခု ဇူလိုင္လ ၄-၅-၆ ရက္မၽား၌ ကၽင္းပရာ သခင္သိန္းဟန္၊ သခင္ဗတင္၊ သခင္ဗစိန္၊ သခင္လွေဘာ္၊ သခင္သိန္းေမာင္ႏွင့္ ကိုအုန္းခင္တို႔သာ တက္သျဖင့္ သခင္ဘေသာင္းပါ ၆ ဦးသာ တက္ေရာက္ၾကသည္။အျမတ္ေတာ္ခြန္ရံုးမွ စာေရး ကိုအုန္းခင္က ညီလာခံတက္ေစကာမူ သခင္နာမည္ကို ယူသူ မဟုတ္သျဖင့္ ေဒါင္ေဒါင္ျမည္ သခင္ ၅ ဦးသာ ရွိေနသည္။သခင္ဘေသာင္းကမူ စိတ္မပၽက္ပါေပ။ "အခုလို ရဲေဘာ္မၽားကို ေတြ႔ရတာမို႔ ဝမ္းသာအားတက္ျဖစ္ရပါတယ္။ သခင္အဖြဲ႔မွာ ကၽေနာ္တစ္ေယာက္အျပင္ ခင္ဗၽားတို႔ ၅ ေယာက္က နံေဘးမွာ ရွိေနၿပီမို႔ အားတက္ရပါတယ္။ ဟစ္တလာႏွင့္ ႏိႈင္းစာမယ္ဆိုလွ်င္ ကၽေနာ္က အမၽားႀကီး သာတာေပါ့။ ဟစ္တလာပါတီ တည္ေထာင္တုန္းက တစ္ေယာက္တည္း ရွိရွာတယ္၊ ပိုက္ဆံကေလး မျဖစ္စေလာက္ ရွစ္ျပားေလာက္နဲ႔ ေထာင္ခဲ့တယ္" ဟု သခင္ဘေသာင္းက အားတက္သေရာ မိန္႔ခြန္းေပးခဲ့သည္။
ကံအားေလၽာ္စြာ အခြင့္အလမ္းတစ္ခုကို သူတို႔ ေတြ႔ၾကသည္။ခြဲေရးတြဲေရး ပါလီမန္ေရြးေကာက္ပြဲမဝင္ဟု မူလက ဆံုးျဖတ္ခဲ့ေစကာမူ ၾကား ေရြးေကာက္ပြဲတစ္ခုႏွင့္ ႀကံဳႀကိဳက္ေသာအခါ သခင္ဘေသာင္းက ဝင္ေရာက္အားစမ္းရာမွ သခင္ပါတီလႈပ္ရွားမႈမၽား စတင္ႏိုင္ခဲ့သည္။ေရႊဘိုၿမိဳ႔ အေရွ႔ပိုင္းမဲဆႏၵနယ္မွ အမတ္မင္း ဦးသုတ ဆိုသူ ကြယ္လြန္သျဖင့္ ၾကားေရြးေကာက္ပြဲ ကၽင္းပရာ သခင္ဘေသာင္း ဝင္ေရာက္အေရြးခံရန္ ဆံုးျဖတ္ၾကေလသည္။ ၁၉၃၃ ခု ႏိုဝင္ဘာလထဲတြင္ သခင္ဘေသာင္းႏွင့္အတူ သခင္ဗစိန္၊ သခင္ထြန္းေရႊႏွင့္ သခင္သိန္းေမာင္တို႔ပါ ရန္ကုန္မွ ေရႊဘိုသို႔ လိုက္လာၾကၿပီး ေရႊဘိုမွ အမာခံသခင္တစ္ဦးျဖစ္သူ သခင္ဗခန္႔ အိမ္တြင္ သခင္ပါတီရံုးဖြင့္ကာ ေရြးေကာက္ပြဲအတြက္ စည္းရံုးၾကေလသည္။
သခင္ပါတီလမ္းစဥ္ကို ေရႊဘိုၿမိဳ႔နယ္တြင္ ေဟာေျပာစည္းရံုးၾကသည္။ေဟာေျပာခၽက္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ေရႊဘိုအေရးပိုင္က ပုဒ္မ ၁၄၄ အရ ေရႊဘိုခရိုင္မွ ထြက္ခြာေပးရမည္ဟု ႏွင္ထုတ္ေသာအခါ သူတို႔က အာဏာဖီဆန္ၾကသျဖင့္ ပုလိပ္တို႔က ဖမ္းဆီးလိုက္ၿပီး ေထာင္ဒဏ္ ၄ လ အျပစ္ေပးသည္။ ခၽက္ခၽင္းပင္ မႏၲေလးေထာင္၊ ျမင္းၿခံေထာင္၊ သရက္ၿမိဳ႔ေထာင္ႏွင့္ ရန္ကုန္ေထာင္သို႔ ေရႊ႔လိုက္သည္။ ေထာင္ေရႊ႔စဥ္တြင္ လမ္းတေလွ်ာက္လံုး "သခင္မၽိဳးေဟ့ တို႔ဗမာ၊ လာမည့္ေဘး ေျပးေတြ႔၊ အေမက ေမြး ေထာင္ကေကြ်း" ဟူေသာ ေ႐ကြးေၾကာ္သံမၽားကို ေအာ္ဟစ္ၾကသည္။ထိုမွ်မကေသး အစာငတ္ခံတိုက္ပြဲ ဆင္ႏႊဲၾကေသးသည္၊
သခင္တို႔၏ လႈပ္ရွားမႈသတင္းမၽားကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႔ သတင္းစာမၽားက အသားေပးကာ ေဖာ္ျပၾကသည္။ ဤတြင္မွ သခင္ပါတီကို ျမန္မာတႏိုင္ငံလံုးက သိရွိလာၾကၿပီး လူငယ္မၽား၏ တို႔ဗမာအစည္းအရံုး သခင္ပါတီႀကီး ေပၚေပါက္လာခဲ့ရသည္။ ႏိုင္ငံ၏ လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲတြင္ အေရးပါစြာ ဝင္ေရာက္အားထုတ္ႏိုင္ခဲ့၏။
သခင္ဘေသာင္း ေဟာခဲ့သည့္အတိုင္း ဗိုလ္ေနဝင္းေခၚသူ အရူးတစ္ေယာက္က ျမန္မာ့လမ္းစဥ္ဆိုရွယ္လစ္ပါတီ ေထာင္ခဲ့သျဖင့္ ေရနံဆီရွားသည္ကို ျမန္မာမၽား လက္ေတြ႔ျမင္ခဲ့ၾကရ၏။၁၉၇၆ ခုႏွစ္က ဆိုရွယ္လစ္အစိုးရ ျပန္ၾကားေရးဌာန ဒုၫႊန္မွဴး တင္ေမာင္ ၏ရံုးသို႔ သခင္ဘေသာင္းတစ္ေယာက္ ဝင္လာသည္။ "ေရနံဆီ ရွားတာ ျမင္ၿပီလားေဟ့"ဟု စကားနာထိုးၿပီး ေရွးေဟာင္းေႏွာင္းျဖစ္မၽားကို စားၿမံဳ႔ျပန္သည္။ဝလင္စြာ စကားေျပာၿပီးေနာက္ ဆရာက အိတ္တြင္းမွ ေငြစကၠဴတစ္လိပ္ကို ထုတ္၍ အပ္သည္။"မင္းရဲ႔ အဓိက အလုပ္က ဧည့္ခံပြဲေတြ စီစဥ္တဲ့အလုပ္ဆိုတာ ငါသိပါတယ္။ ဒီေတာ့ ငါ့အတြက္ ႏႈတ္ဆက္ ညစာစားပြဲတစ္ခု စီစဥ္ေပးကြာ" ဟု ေစခိုင္းသည္။ သူဖိတ္လိုေသာ ႏိုင္ငံေရးလူႀကီးမၽားစာရင္းကို ေပးသည္။ စာေပေလာက ကေတာ့ မင္းပဲ ေရြးၿပီး ဖိတ္ကြာ ဟု ေျပာၿပီး "ငါမေသမီ သူတို႔ကို ႏႈတ္ဆက္ခဲ့ခၽင္တယ္" ဟု တည္ၾကည္စြာေျပာရွာ၏။ေငြလိပ္ကို စစ္ၾကည့္ေသာအခါ ဖူလံုသည္၊ ပိုလွ်ံသည္။ သူ႔အလိုအရ ခမ္းနားေသာ ညစာစားပြဲတစ္ခုကို တရုတ္ဟိုတယ္တစ္ခု၌ ကၽင္းပေပးခဲ့သည္။ ေရႊပြဲလာဧည့္သည္ေတာ္တို႔က ပုလင္းမၽား ပါလာၾကသျဖင့္ ႏႈတ္ဆက္ပြဲမွာ စည္ကားသည္၊ ေပၽာ္ၾကသည္၊ ေနာက္ လြမ္းၾကသည္၊ ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ မၿပီးႏိုင္။မိမိ ေသေတာ့မည္ထင္သျဖင့္ ပြဲကၽင္းပေစေသာဆရာသည္ အသက္ျပင္းသည္။
လအနည္းငယ္ၾကာေသာအခါ ဆူးေလပန္းၿခံေထာင့္တြင္ ေတြ႔ရသည္။ "ငါ မေသေသးဘူးကြ" ဟု ေျပာၿပီး တင္ေမာင္၏ ပိုက္ဆံအိတ္ကို ဆြဲၾကည့္၍ ေတြ႔သမွ် ယူသြားသည္။ "အခု ငါ ဘိုင္ကၽျပန္ၿပီ" ဟု ေျပာခဲ့သည္။ထို႔ေနာက္ ဆရာကို မေတြ႔ရေတာ့ၿပီ။ တင္ေမာင္က အေမရိကန္သို႔ လြင့္လာမွ ၁၉၈၁ ခု ဧၿပီ ၂၁ ရက္ေန႔က ႏိုင္ငံသားတို႔ႏွင့္ စာေပေလာက၏ ေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဘဝကူးရွာေလသည္ဟု သိရ၏။ ။
http://moemaka.biz/OldMMK/index.php?option=com_content&task=view&id=404&Itemid=70
No comments:
Post a Comment