3 Oct 2013

လက္အုပ္ခ်ီ အရိုအေသျပဳခိုင္းျခင္း



 

လက္အုပ္ခ်ီ အရိုအေသျပဳခိုင္းျခင္း
======================

၁၉၀၃ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ၁၂ ရက္ေန့ ရန္ကုန္ေကာလိပ္ေက်ာင္းမွာပါ။ ေက်ာင္းသားေတြကို လိုက္စစ္တဲ့ အင္စပတ္ေတာ္မင္းက အ႒မတန္း ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြကို လက္အုပ္ခ်ီ အရိုအေသေပးဖို႕ ဒါမွမဟုတ္ လက္ပိုက္အရိုအေသေပးဖို႕ ခိုင္းပါတယ္။ ေက်ာင္းသားတခ်ိဳ႕က လက္အုပ္လဲ မခ်ီၾကပါဘူး။ လက္လဲ မပိုက္ၾကပါဘူး။အဲဒီလို မလုပ္တာကိုပဲ အင္စပတ္ေတာ္မင္းက အမိန္႕မနာခံလို႕ ဆိုျပီး ေက်ာင္းက ထုတ္ပစ္သတဲ့ေလ။ ဒီေတာ့ က်န္တဲ့ေက်ာင္းသား တခ်ိဳ႕ကလည္း ေက်ာင္းမတတ္ၾကေတာ့ဘူး။

ဒီကိစၥနဲ့ ပက္သက္ျပီး ေက်ာင္းေတြမွာ ဆရာကို တပည့္က အရိုအေသေပးပံု ေပးနည္းနဲ့ ပက္သက္ျပီး ေဆြးေႏြးပြဲတခု က်င္းပခဲ့တယ္။ ေနရာက ရန္ကုန္ျမိဳ႕ ဆူးေလလမ္းက ဝိတိုရိယခန္းမမွာပါ ။ အဲဒီေဆြးေႏြးပြဲကို လူ ၄၀၀ ေလာက္ တက္ေရာက္ၾကျပီး အဲဒီအထဲမွာ ျမန္မာ အမ်ိဳးသမီးေတြလည္း ပါတယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။။ အစည္းအေဝးက "ဦးေတာ္စိန္ခို" ကို သဘာပတိ တင္ေျမႇာက္ၾကပါတယ္။

ေတာ္စိန္ခို ေရးခဲ့တဲ့ အတိုင္းကိုးကားရရင္ " ရွိခိုးတယ္ဆိုတာ မူလဘူတက ယုံၾကည္ကိုးကြယ္ျခင္းဆိုင္ရာ ဘာသာေရး ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြရဲ့ လကၡဏာပါ။ ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစာၦမိ ၊ ဓမၼံ သရဏံ ဂစာၦမိ ၊ သံဃံ သရဏံ ဂစာၦမိ ဆိုျပီးေတာ့ ဘုရား တရား သံဃာကို ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ရာမွာ လက္ဝါးႏွစ္ဖက္ကို ၾကာဖူးသ႑န္ပူးယွက္လို႕ နဖူးလက္တင္ ရွိခိုးခဲ့ၾကတာကိုး။ ျမန္မာ့ ယဥ္ေက်းမႈမွာ အနေႏၲာ အနႏၲ ငါးပါးဆိုတာ ရွိပါတယ္။ ဘုရား တရား သံဃာ အျပင္ က်န္ႏွစ္ပါးက မိဘ နဲ့ ဆရာဆိုတာ ျမန္မာတိုင္းသိၾကပါတယ္။ အဲဒီ ငါးပါးမွ အပ ျမန္မာေတြ လက္အုပ္ခ်ီခဲ့ဖူးတာ ဘုရင္ပါ။

ဘုရင္ကို လက္အုပ္ခ်ီတဲ့ သေဘာက အနေႏၲာ အနႏၲ ငါးပါးကို လက္အုပ္ခ်ီပံုနဲ့ ကြဲပါတယ္။ "ဦးေတာ္စိန္ခို" က အဲဒီအေၾကာင္းေလးကို ေရးရာမွာ ဘုရင္ဟာ ဘိသိတ္ခံရာမွာ က်မ္းသစၥာ က်ိမ္ဆိုခဲ့ရပါသတဲ့။ အဲဒီလို က်ိမ္ဆိုမွသာ အရွိခိုးခံထိုက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္လာပါသတဲ့။ ဘယ္လို က်ိမ္ဆိုခဲ့ရသလဲ ဆိုေတာ့ သူဟာ သူ႕စြမ္းရည္ရွိသမွ် ျပည္သူျပည္သားတို႕ရဲ့ ၾကီးပြါးေရး၊ ကိုယ္က်န္းမာေရး၊ စိတ္ခ်မ္းသာေရးတို႕ အတြက္ အေကာင္းဆုံး ေဆာင္ရြက္ပါမယ္။ အဓမၼ အုပ္ခ်ဳပ္ျခင္း နဲ့ ဖိႏွိပ္ျခင္းတို႕ကို ေရွာင္ၾကဥ္ပါမယ္လို႕ သစၥာဆိုရပါမယ္။ ဆိုတဲ့ သစၥာလည္း တည္ေအာင္က်င့္ရပါတယ္တဲ့။ ဒါမွ ဘုရင္ဟာ အရွိခိုးခံထိုက္တဲ့ ပုဂၢၢိဳလ္ ျဖစ္ရတာပါ။ ပလႅင္ေပၚတက္ထိုင္လိုက္တာနဲ့ ေအာ္တိုမစ္တစ္ လက္အုပ္ခ်ီခံထိုက္တဲ့သူ ျဖစ္မသြားဘူးဆိုတဲ့ ျမန္မာေတြရဲ့ မင္းနဲ့ ျပည္သူ ဆက္ဆံေရး ဓေလ့ထုံးတမ္းေလးဟာျဖင့္ ျမန္မာဘုရင္ေတြ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္တယ္ဆိုတဲ့ ျဗိတိသွ်တို႕ရဲ့ စြပ္စြဲခ်က္ကို ေခ်ဖ်က္လိုက္သလိုပါပဲ။

ဦးေတာ္စိန္ခိုက အရိုအေသေပးပံုနဲ့ ပတ္သက္ျပီး အစည္းအေဝးရဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြကို ရွင္းျပပါတယ္။ ျပီးေတာ့ ေက်ာင္းေတြမွာ ဆရာေတြကို အရိုအေသေပးပံု ခ်မွတ္ဖို႕ သေဘာထားေပးၾကပါလို႕ ဖိတ္ေခၚပါတယ္။

အစည္းအေဝး တတ္ေရာက္လာတဲ့ ဦးေမာင္ၾကီးက အရိုအေသေပးပံု ႏွစ္မ်ိဳးကို သူသေဘာမတူပါဘူးတဲ့။ တခုက ရင္မွာ လက္အုပ္ခ်ီခိုင္းတာ သူသေဘာမတူပါဘူးတဲ့။ ေနာက္တခုက လက္ကို ေအာက္စိုက္ခ် ျဖန္႕ထားတဲ့ လက္ႏွစ္ဖက္ကို ၾကက္ေျခခတ္လို ယွက္ထားရတာ။ ဒီပံုစံ ႏွစ္ရပ္လုံးမွာ ဘာသာေရး သေဘာပါတဲ့ အတြက္ အဲဒီလို အရိုအေသေပးပံု ေပးနည္းကို သေဘာမတူပါဘူးတဲ့။

ဦးေမာင္ၾကီး ျပီးတဲ့အခါ ၈ တန္း ေက်ာင္းသားတခ်ိဳ႕ကို စက္တင္ဘာလ ၁၂ ရက္ေန႕က ေက်ာင္းထုတ္ပစ္လိုက္တဲ့ အမိန္႕ကို ပယ္ဖ်က္ေပးရင္ မိဘေတြ ဝမ္းသာၾကလိမ့္မယ္လို႕ အဆိုတရပ္ တင္ျပန္တယ္။ လက္အုပ္ခ်ီ ရွိခိုးျပီး အရိုအေသေပးရတာကိုေတာ့ျဖင့္ ဘယ္မိဘကမွ သေဘာမတူၾကပါဘူးတဲ့။ လက္အုပ္ခ်ီ အရိုအေသေပးတာကို ရွိခိုးတယ္ဆိုတဲ့ အသုံးအႏွုန္းရွိေပမယ့္ လက္ပိုက္ အရိုအေသေပးတာကို ေခၚတဲ့ အသုံးအႏွုန္းရယ္လို႕ ျမန္မာမွာ ရွိတာမွ မဟုတ္ေပပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ေက်ာင္းထုတ္တဲ့ အမိန္႕ကို ပယ္ဖ်က္ဖို႕ ဦးဘလိႈင္က အဆိုတင္တာကို ဦးဖိုးခ်က္က ေထာက္ခံျပီး တညီတညြတ္တည္း အတည္ျပဳလိုက္ၾကပါတယ္။

တခါ ဆရာေဖ်ာ္က အဆိုတရပ္တင္ျပန္တယ္။ ေက်ာင္းအုပ္ၾကီး ဒါမွမဟုတ္ ပညာေရးဌာနက အရာရွိတေယာက္ ေက်ာင္းခန္းထဲ ဝင္လာရင္ မတ္တပ္ရပ္ျခင္း အားျဖင့္ လံုေလာက္တဲ့ ရိုေသကိုင္း႐ိႈင္းမႈကို ျပရာေရာက္တယ္လို႕ မိဘေတြက ထင္ျမင္တဲ့ အေၾကာင္း၊ ဆရာေတြကို အျပင္မွာ ေတြ႕ရင္ ေက်ာင္းသားက ေခါင္းအနည္းငယ္ညြတ္ျပီး အရိုအေသေပးတာကိုေတာ့ျဖင့္ ကန္႕ကြက္ဖို႕ မရွိေၾကာင္း၊ အဲဒီအဆိုကို ဆရာေဖ်ာ္က အဆိုတင္ျပီး ဦးဘိုးမင္းက ေထာက္ခံလို႕ အားလုံးက တညီတညြတ္တည္း ဆုံးျဖတ္အတည္ျပဳၾကျပန္ပါတယ္။

ေနာက္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္တရပ္ကေတာ့ စာသင္ႏွစ္တႏွစ္ အတြင္းမွာ ျပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္ေတြက မလုပ္ရတဲ့ လုပ္ရပ္တခု ထည့္သြင္း လုပ္ခိုင္းလာတာဟာျဖင့္ မွ်တရာ မေရာက္ဘူး။ အဲဒီလို လုပ္ခ်င္တယ္ရင္ စာသင္ႏွစ္ မစမီကတည္းက ေက်ာင္းသားမိဘေတြကို ၾကိဳတင္ အသိေပးသင့္တယ္။ ဒါမွသာ မိဘေတြဟာ သူတို႕သားသမီးေတြ ရွိခိုးရတာ မၾကိဳက္ဘူးဆိုရင္ အဲဒီေက်ာင္းက ႏွုတ္ထြက္ျပီး ရွိမခိုးရတဲ့ ေက်ာင္းကို ေျပာင္းထားႏိုင္မွာ ျဖစ္တယ္လို႕ ဦးဖိုးစိန္က အဆိုတင္သြင္းျပီး ဦးေအာင္ျမင့္က ေထာက္ခံပါတယ္။ ဒီ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကိုလည္း အားလုံးက တညီတညြတ္တည္း အတည္ျပဳလိုက္ၾကျပန္ပါတယ္။

ဦးဖိုးစိန္က ဆက္ျပီး ေက်ာင္းသားေတြ ေက်ာင္းမတတ္တာဟာ ေက်ာင္းသားၾကီးေတြ ျဖားေယာင္းျခိမ္းေျခာက္လို႕ မဟုတ္ပါဘူးတဲ့။ မိဘေတြက သူတို႕သေဘာအတိုင္း သားသမီးေတြကို ေက်ာင္းမပို႕တာ ျဖစ္ပါတယ္တဲ့။ မိဘေတြကရွိခိုးတဲ့ ျပသနာေျဖရွင္းအျပီးကို ေစာင့္ေနၾကတာပါတဲ့။ ဒီအဆိုကို ဘာလို႕ ဦးဖိုးစိန္ တင္ရသလဲ ဆိုေတာ့ အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြက ေက်ာင္းသားငယ္ေတြ ေက်ာင္းမတတ္တာကို ေက်ာင္းသားၾကီးေတြရဲ့ အဖ်က္အေမွာက္လို႕ စြပ္စြဲၾကတာေၾကာင့္ပါ။ အစည္းအေဝးကို တတ္ေရာက္လာသူေတြက ကေလးေတြ လက္အုပ္ခ်ီ ရွိခိုးျပီး အရိုအေသ မေပးသင့္ဘူး။ အဲဒီလိုပဲ လက္ပိုက္အရိုအေသလည္း မေပးသင့္ဘူးလို႕ တညီတညြတ္တည္း သေဘာတူၾကပါသတဲ့။

ကြၽန္ပညာေရးစနစ္မွာ ေက်ာင္းသားေတြရဲ့ စိတ္ဓာတ္ကို ဘယ္လိုပဲခ်ိဳးႏွိမ္ ခ်ိဳးႏွိမ္ ေရွးတုန္းက ျမန္မာေတြကေတာ့ျဖင့္ မခံခဲ့ၾကပါဘူး။ တျခားတျခားေသာ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းေတြ မေျပာနဲ့၊ အနေႏၲာ အနႏၲ ငါးပါးမွာပါတဲ့ ဆရာကိုေတာင္ လက္အုပ္ခ်ီ အရိုအေသေပးတဲ့ သဏၭန္ကို ျငင္းပယ္ခဲ့ၾကတာပါ။

ရိုေသတာနဲ့ စိတ္ဓာတ္ခ်ိဳးႏွိမ္တာ မတူပါဘူး။ စိတ္ဓာတ္ခ်ိဳးႏွိမ္တဲ့ ဒါမွ မဟုတ္ အတၱဘဝင္ေျမာက္ေနတဲ့ လူေတြက ပ်ပ္ဝပ္ရိုေသမႈကို ေတာင္းဆိုတတ္ပါတယ္။ ရိုေသတယ္ဆိုတဲ့ အဆင့္ထက္ ပိုတဲ့ အျပဳအမူ အေနအထိုင္ အေျပာအဆိုေတြကို ေတာင္းဆိုတတ္ၾကပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ျမန္မာကေလးေတြ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြက ကိုယ့္ဆရာဆိုရင္ ရိုေသတတ္ၾကျပီးသားပါ။ အနေႏၲာ အနႏၲ ငါးပါးမွာပါတဲ့ ဆရာရဲ့ ဂုဏ္ေက်းဇူးဟာ ၾကီးမားတယ္ဆိုတာ ရင္ထဲ သိျပီးသားပါ။ သို႕ေသာ္လည္း အဲဒီရိုေသမႈကို အဲဒီဓေလ့ ထုံးတမ္းစဥ္လာကို အခြင့္ေကာင္းယူလို႕ ကိုယ့္အထက္အရာရွိ ျဗိတိသွ်ကို မ်က္ႏွာလိုအားရ လုပ္ျပီး ကြၽန္ေကာင္းပီပီ ကြၽန္အျပဳအမူ အျပည့္နဲ့ ေက်ာင္းသားေတြကို ခုတုံးလုပ္ ခိုင္းေစၾကေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြက ဘယ္ျငိမ္ခံၾကေတာ့မလဲ။ ဒါေၾကာင့္ သခင္စိတ္ရွိတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြဟာ အင္စပတ္ေတာ္မင္း လက္အုပ္ခ်ီခိုင္းလည္း လက္အုပ္မခ်ီခဲ့ၾက၊ လက္ပိုက္ခိုင္းလည္း လက္မပိုက္ခဲ့ၾကတာပါ။ အဲဒီ ေက်ာင္းသားေတြကို ေက်ာင္းထုတ္ပစ္လိုက္ေတာ့ က်န္တဲ့ ေက်ာင္းသားတခ်ိဳ႕ကလည္း " ဒီလို ေက်ာင္းမ်ိဳးမွာ ေက်ာင္းမတတ္ၾကေတာ့ဘူးေဟ့" ဆိုတဲ့ စိတ္ဓာတ္နဲ့ ေက်ာင္းမသြားပဲ ေနခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပထမ ေက်ာင္းသားသပိတ္ မေပၚခံတည္းက ျမန္မာ ေက်ာင္းသားေတြရဲ့ စိတ္ဓာတ္ကို ေကာင္းေကာင္း သိျမင္ႏိုင္တဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေလးလို႕ ဆိုရင္လည္း မမွားေပဘူးလို႕ ထင္ပါတယ္။

လူမႈဆက္ဆံေရးမွာ စည္းရွိပါတယ္။ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထုံးစံထဲမွာ ဘုန္းၾကီးနဲ့ လူ၊ မိဘနဲ့ သားသမီး၊ ဆရာနဲ့ တပည့္၊ မင္းနဲ့ ျပည္သူ အစရွိသျဖင့္ သူ႕စည္းနဲ့ သူ၊ သူ႕ဝတၱရားနဲ့ သူ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ လိုက္နာၾကရပါတယ္။ ငါကေတာ့ ဘုန္းၾကီးမို႕၊ ငါကေတာ့ မိဘမို႕၊ ငါကေတာ့ ဆရာမို့ အရိုအေသ ခံထိုက္တာထက္ ပိုျပီး ခံခ်င္တယ္ဆိုရင္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈက ခြင့္မျပဳပါဘူး။ ဒါ အင္မတန္ေကာင္းတဲ့ ျမန္မာေတြရဲ့ ဓေလ့စ႐ိုက္ေတြပါ။ ေဟာဒီ အစည္းအေဝးၾကီးက ျမန္မာေတြရဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ ထုံးတမ္းေလးကို တဖက္က ထိန္းသိမ္းခဲ့တာ ျဖစ္သလို တဖက္ကလည္း ေပးသင့္ ေပးထိုက္တဲ့ ရိုေသမႈ ပံုစံမ်ိဳးနဲ့ ပိုျပီးမေပးဖို႕၊ အဲဒီလို မေပးျခင္းအားျဖင့္ ေက်ာင္းသားေတြရဲ့ စိတ္ဓာတ္ကို ပိုနိမ့္က်သြားေအာင္ မလုပ္ဖို႕ ဂ႐ုစိုက္ခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းသားမိဘေတြရဲ့ သမာသမတ္က်တဲ့ အျမင္ဟာလည္း ခ်ီးက်ဴးႏွစ္သက္စရာပါ။ ျမန္မာေတြရဲ့ သခင္စိတ္ဓာတ္ဆိုတာ အဲဒါမ်ိဳးပါ။

ဆရာ တင္ေမာင္သန္း၏ သခင္ႏိုင္ငံေတာ္ စာအုပ္ပါ ကြၽန္ပညာေရး ႏွင့္ သခင္ပညာေရး ေဆာင္းပါးမွ ေကာက္ႏွုတ္ေဖာ္ျပသည္။

စာအုပ္ အျပည္အစုံ ရယူရန္ >> http://www.scribd.com/doc/113030838/တင္ေမာင္သန္း-သခင္ႏိုင္ငံေတာ္